Köpvillkor

Frakt och leveransvillkor.
Paketet skickas med Posten. Paketet lämnas sedan på ditt närmaste utlämningsställe och ska hämtas ut inom angiven tid från Posten. Leveranstiden för din tjockskalle är ca. 20 dagar. Det tar ca. 15 dagar att tillverka din tjockskalle och det tar ca. 5 dagar att packa ihop och skicka varan.

Betalsätt
Faktura:

Betalning med Payson:
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Reklamation
Vi garanterar att din tjockskalle är felfri vid leverans. Skulle du få en trasig vara så kontakta oss omgående och ta bilder på den defekta varan. Du har 3 års reklamationsrätt på samtliga tjockskallar. Vi betalar returfrakten vid en ev. retur av vara. pga. reklamation. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Kontaktinformation vid reklamationer:
support@tjockskalle.se


Ångerrätt
Med hänvisning till Distansavtalslagen

Du har rätt att nyttja din ångerrätt tills dess att skulptören har påbörjat arbetet, skulptören påbörjar arbetet när du har skickat in bilder, när du har skickat in bilder ses det som en bekräftelse på köpet och du har inte rätt att nyttja din ångerrätt.

Vi ber er därför tänka en extra gång innan ni gör en beställning.

Du är däremot med i hela processen och får vid minst 2 tillfällen se bilder och begära ev. ändringar på din tjockskalle. När du sedan godkänner slutresultatet packas varan och skickas till dig.


Sekretess
Tjockskalle garanterar att aldrig lämna ut dina personuppgifter eller e-postadress till tredje part. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall kundtjänst.